x

Interview Chris Verghote

Al meer dan tien jaar is O'Neill de vaste partner van BoardX. Dankzij de O'Neill wetsuits kunnen onze monitoren en gasten van onze surfcamps langer in het water liggen. Het mooie weer op de straat maken we dankzij hun boardshorts, bikini's en andere kledij. Eén man maakte dit allemaal mogelijk: marketing manager Chris Verghote. Hoog tijd voor een interview!

 

Chris, je bepaalt intussen al bijna vijftien jaar de marketing van O'Neill binnen België en Luxemburg en sinds kort ook die van heel Frankrijk! Wat is er gedurende deze periode allemaal veranderd binnen O'Neill?
“De enige constante in een goede organisatie is de verandering. Bedrijven en merken die niet mee evolueren en niet voldoen aan de vereisten van de markt worden er zonder pardon uitgewerkt.
Constante en innovatieve productontwikkelingen, noodzakelijke reorganisaties en structurele hervormingen hebben plaatsgevonden om ons klaar te stomen voor de toekomst en om op globaal niveau een belangrijke speler te blijven.”

Hoe zie jij de toekomst van O'Neill?
“Onze toekomst ziet er zeer rooskleurig uit, want we zijn een gevestigde waarde. O’Neill is authentiek en gegroeid uit passie. Een echt merk met een ziel. Bovendien zijn we er in geslaagd om de grootste board community van België rondom ons op te bouwen en dit dankzij het eindeloze enthousiasme van onze teamriders, clubs en gesponsorde locaties en organisaties zoals BoardX en al hun leden en monitoren. Dat is onze kracht.”

Vertel eens over het ontstaan van de samenwerking tussen BoardX en O'Neill. Waarom heb je destijds besloten om met die toen piepjonge surforganisatie in zee te gaan?
“We worden dagelijks gecontacteerd door evenementenbureaus, reisorganisaties, verenigingen enz. Hoe kan je het kaf van het koren scheiden? Jo, Kim en Wiet hebben me overtuigd door hun eerlijkheid, passie en enthousiasme en vooral hun zeer uitgesproken visie. Ze wisten perfect wat ze wilden en hun visie was gebaseerd op een ideologie en kwaliteit. Het was zo klaar als een klontje dat BoardX een goede partner voor de toekomst was.“

Wat heeft O'Neill aan BoardX te bieden dat een ander surfmerk niet kan bieden?
“We zijn veel meer dan een sponsor. We zijn een partner. Naast onze financiële inbreng denken we ook mee en doen we er alles voor om onze partners te helpen groeien. Het is een perfecte wisselwerking.”

Naast een hardwerkende businessman en sociale duizendpoot, ben je ook trotse papa van twee. Waarom zou je jouw kinderen meesturen met BoardX?
“Als ouder wil je natuurlijk dat je kids in goede handen zijn en bij BoardX is dit zo: lekker eten, discipline, surflessen van professionals, goede begeleiding, goede surfspots,...”

Een paar jaar geleden zat Julie Lauwers nog op ons junior camp in Le Pin Sec. Daar ontdekten we al gauw dat ze behoorlijk wat talent had. Wie weet slagen jouw kinderen er ooit in op onze kampen getraind te worden tot Belgische of zelfs Europese toppers? Zou dit voor jou een droom of een nachtmerrie zijn?
“Ik zou ze nooit opleggen een sport te beoefenen‚ maar ik zou de ‘Chrisse’ niet zijn om ze wel een beetje te laten proeven en ze een stukje te sturen. Als ze ook de liefde voor de sport ontdekken, ga ik hen hierin zeker verder stimuleren. Voor mij moeten ze niet de beste surfer of surfster worden, maar mochten ze het toch zijn, dan zou ik zeker een heel trotse vader zijn.”

Welke grote O’Neill-evenementen staan er ons nog allemaal te wachten deze zomer?
“O’Neill Surf, Skate, Snow & Wakefest op 28 en 29 juli in Blankenberge, het Surf ’n Beach Film Festival en het Swell-O'Neill Re-Connect filmproject op 15 september in het casino van Oostende. Check zeker onze Facebookpagina voor deze en andere eventaankondigingen.”

© BoardX Magazine 2012

https://www.oneill.com/fr/nl/home
https://www.facebook.com/ONeill/

Contact Jobs Ecoriders

Partners

x